mandag den 25. maj 2015

Første træningstur med klubben

Jeg havde ved Scalaløbet lovet nogle fra klubben, at jeg ville møde op til træning, den efter følgende tirsdag. Hvilket jeg hellere måtte overholde.
Så tirsdag aften kl.18:30 mødte jeg op i Rådmandshaven til min første træningstur med klubben.
Var lidt nervøs, for er ikke så god til det sociale og nye ting. Men heldigvis var der nogen af dem fra søndagens løb til stede, så jeg ikke var helt ny og alene.

Efter lidt snak og inddeling af hold, var det afsted, ud på landevejen.
Jeg holdte mig bagerst, for havde aldrig rigtig kørt i gruppe før. Kan normalt bedst lide at køre alene på ture. Lukke alle hverdagens problemer og bare køre der ud af, det er total afstressende og terapi for mig.

Nå, men afsted gik det, ud af byen. Da vi kom ud på de mindre veje, begyndte de andre at køre paradekørsel, og jeg gemte mig lidt bagerst, for viste ikke rigtig hvordan det hele foregik. Men det skulle jeg hurtigt få lært. For de andre var hurtige til at få mig med i gruppen, og fortælle hvordan det hele foregik, og det var jeg slet ikke så svært, når man lige finder rytmen.
Paradekørslen er egentlig nemt nok, mit største problem er at skulle køre så tæt, og hele tiden have fokus på dem foran en og på bremsen.
Jeg kan godt lide, bare at køre og ikke bruge bremsen mere end højst nødvendigt. Bare drøne ud af landevejen, og lade tankerne flyve og nyde naturen.
Men sådan er det ikke når man køre i gruppe, der skal man være på hele tiden. Så det var faktisk lidt hårdt både fysisk og psykisk. Men også fedt at prøve, og jeg møder glædeligt op igen.

Vi cyklede en tur ud over landet, der var en del modvind, så jeg fik lært hvor meget det betyder at køre i gruppe, når det blæser. Men alle de tegn for hul i vejen, grus mm. Dem kommer det nok til at ta et par gange at lære. Men har da lært hvad "Forfra" og "Bagfra", "Linje" betyder. Resten kommer nok efterhånden.

Vi holdte et godt tempo, og gennemsnittet lå på 25km/t.
En god første tur med klubben, men bestemt ikke den sidste. Næste tirsdag går det løs igen :-)

Dagens tur.

Det var kun min anden tur, på den nye racer. 
Samt min 20km rekord blev forbedret med ca. 1min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar