mandag den 18. januar 2016

Den værst tænkelige besked.

Ja det var hvad jeg fik sidste mandag d.11/1. Den dag vil for altid være min hade dag!!!!
Jeg havde som led i forberedelserne til cykelløbet i Norge, været til en helbredsundersøgelse hos egen læge. Noget jeg egentlig tog ret roligt, for føler mig jo fit for fight.
Men, men, men..... lægen synes hun kunne høre en mislyd ved mit hjerte.
Jeg har forhøjt blodtryk, og det skulle jo også kontrolleres en extra gang. Så hun sender mig videre til en hjertescanning. Jeg regnede egentlig bare med, at det var blodtrykket der spillede hende et pus.
Men det var det desværre ikke :(  For lægen der foretog hjertescanningen kunne desværre også se noget.
Det viser sig at jeg har en moderat utæt hjerteklap. Hvilket gør at mit hjerte ikke kan tåle extreme belastninger. Det kan føre til at mit hjerte begynder at vokse, eller hjertestop!!!!!

TAK!!! Det var så ikke lige DEN besked, jeg havde regnet med at få!!!

Det betyder så at jeg desværre IKKE kan køre Styrkeprøven, da det vil være for stor en belastning :(

Det var noget af en besked at få.....
Det var som hele min verden gik i stå, det kunne bare ikke passe. For jeg har jo ingen symptomer. Føler mig på toppen, og meget bedre end jeg har gjort de sidste mange år. Så hvorfor skulle mit hjerte nu lige begynde og lave problemer......
Det var som alt cykling, bare kunne være lige meget, og alt min træning forgæves.... for hvorfor træne så meget, når der ikke er noget mål med det.....
Det er som at studere, uden at få et resultat!!

Men alt min træning, må ikke gå til spilde. Jeg VIL cykle og jeg VIL køre cykelløb, for det er det jeg elsker og det er der jeg finder motivationen og får klaret tankerne.

Så efter en uge uden cykling, hvor jeg bare var øv og trist. Har jeg besluttet mig for at mit mål for i år, må være min oprindelige plan, nemlig at klare Hærvejsløbet.

Det er et løb som foregår i Jylland og går fra Flensborg til Viborg og er på 270km, altså halvdelen af Styrkeprøven.
Det må mit hjerte da for *BIP* kunne klare.....

Hærvejsløbet foregår lørdag d.25 juni 2016.

Men for søren det er noget af en kamel at sluge....... når man tror at alt går fint, og man føler sig på toppen. Så kommer der sådan en mavepuster og slår en helt tilbage til nul.
Det er noget der lige skal bearbejdes og gennemtænkes....

Det hjalp dog med dagens lange cykeltur.
Tog søndag d.17/1 en god lang tur på min mountainbike.
Solen skinnede, himlen var blå og der var ingen vind, og selvom det var under frysepunktet, var det ikke specielt koldt. Det var som om naturen og cyklen ville ha mig ud igen. Så det blev en tur på 51,5km. En super lækker tur, hvor tankerne fik frit løb og mange ting blev vendt.
For der er ikke noget bedre sted, at få styr på tanker og følelser end på cyklen og landevejen.

Den tur gav mig lysten til at cykle tilbage. Jeg skal nok komme oven på igen.
Jeg overlevede et slemt styrt, så kan jeg også overleve det her!!!!!
Jeg opgiver i hvert fald IKKE min cykling!!!!!
Jeg kommer stærkt igen, og fortsætte min træning :)

Jeg har foruden stadig min facebook side, hvor der også kommer div opdateringer - https://www.facebook.com/minvejtilstyrkeproven/ - Den kommer til at hedde noget andet, når jeg får fb med på at ændre navnet.

Samt min instagram konto - https://www.instagram.com/cykelmyggen_jeannie/

Lidt billeder fra min søndags tur.
Når naturen viser sig fra sin bedste side :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar