fredag den 30. oktober 2015

Stort styrt med skader

Det der bare ikke måtte ske, skete desværre for mig, og har sat min cykling midlertidigt i stå.

Mandag d. 19 oktober var en rigtig cykel dag, havde både cyklet til og fra arbejde, samt taget en god tur med en klub kammerat på 55km.

Om aftenen skulle jeg så til træningsmøde med klubben. Jeg cyklede derned, da det var lige i nærheden. Ingen problemer i det, men da jeg skulle hjem gik det galt.

Det var blevet mørkt, så der kom lys på cyklen. Men desværre havde jeg glemt cykelhjelmen i farten. Men hjem over gik det på hverdags cyklen, på cykelstien ude på landet, hvor der er mørkt.

Her møder jeg en fodgænger, som går på cykelstien og desværre kun har nogle små reflekser på siden af jakken, som jeg ikke kan se. Så ser ham ikke, rammer ham med cyklen og styrter.

Jeg kan ikke huske selve styrtet eller set ham overhoved. Det eneste jeg husker er at cykle på cykelstien og næste "klip" er at jeg ligger på asfalten og bløder.

For havde slået hoved og tænderne.

Vi får ringet efter hjælp og jeg kommer ud på Næstved Sygehus. Her bliver jeg stabiliseret, men de havde ikke alt til at hjælpe mig. Da de var bange for, at jeg havde skadet nakken/ryggen mm. Samt mit blodtryk var gået amok, sikkert pga chokket.

Så blev i alt hast overført til Køge sygehus, hvor de lagde mig i respirator og lavede en fuld scanning og røgent.

Heldigvis slap jeg billigt.

Har et brud på kindbenet, som selv vokser sammen, en smadret fortand og en der sidder løs, blodsamlinger i kinderne, hjernerystelse og en øm skulder og knæ. Men ingen skader på nakke eller ryg.

Næste morgen vågner jeg på Køge sygehus, uden anelse om hvor jeg var. For havde haft svært ved at holde mig vågen, da de lavede overflytningen. Samt var temmelig mørbanket. Kunne ikke åbne venstre øje og kun spise flydende kost.

Efter et par dage på sygehuset, havde jeg fået det bedre og kunne komme hjem.
Men stadig hævet, øm og total gul og blå i ansigtet.

Nu står den på hvile, hvile og atter hvile.
Hvilet er svært for mig, for vil jo ud og træne. Men det må vente......

Satser dog på at være klar igen i løbet af november mdr. For nu 11 dage senere, kan jeg mærke at styrken langsomt vender tilbage, og hjernerystelsen er på vej væk.
Hævelsen og bruddet er der stadig, men det vokser pænt sammen. Eneste "bekymring" er blodansamlingen på den ene kind, den er ret hævet. Men burde forsvinde med tiden.

Jeg har lært min lektie på den hårde måde. ALTID have cykelhjelm på!!!!!!!!
Både børn og voksne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar