torsdag den 6. juli 2017

Gåsetårn Halv Maraton i Vordingborg.

I søndags d.2 juli var jeg i Vordingborg og løbe endnu et halv maraton.
Havde kigget på det løb i længere tid, men der havde bare været så meget andet, så regnede ikke med at det kunne blive til noget. Men lørdag eftermiddag faldt tingene pludselig på plads, og jeg kunne alligevel komme med 
Så søndag tidlig morgen blev jeg og mine piger hentet, og vi drog afsted mod Vordingborg.
Pigerne skulle ud og se en borg ruin samt Gåsetårnet, mens jeg løb.
Jeg havde ikke rigtig nogen forventninger eller mål med løbet, andet en selvfølgelig at gennemføre.
Selve ruten kendte jeg, da jeg har løbet 10km der sidste år. Men denne gang skulle de 21,1km klares.
Vejret var godt med sol og tilpas varme, kun vinden måtte godt have lagt sig lidt. Der var også mange løbere, nok både pga det gode vejr, sommerferie og fordi en løbere løb sit halv maraton nr. 100. Det sgu godt klaret 
Selve løbet startede med fælles foto og kl.9:00 gik start skuddet.
Jeg havde denne gang husket at få musikken med, det gøre løbet lidt nemmere synes jeg.
Vi løb der ud af og jeg tog det bare stille og roligt. Efter kort tid kom jeg op til Løbesmølfen og vi fulgtes ad et lille stykke vej. Hun skulle løbe en hel maraton. (Du er et stk super løber  )
Vores veje skiltes dog hurtigt igen og jeg fortsatte alene.
Jeg kunne godt mærke at jeg bare havde diamanter i benene den dag, havde bare lyst til at give den gas. Men altså der skulle jo gerne være energi til alle 21km. Så prøvede at holde lidt igen.
Efter lidt tid kom jeg op til to mænd, som løb i et passende tempo og dem fulgtes jeg med i et langt stykke tid. Faktisk lå jeg bare på "baghjul" af dem.
Ruten er et 5,3 km loop, som løbes 4 gange for halv maraton. Der løbes både på asfalt og skov sti og med enkelte små stigningen. Kun til sidst på ruten er der en enkelt lidt hidsig bakke. Ellers en rigtig lækker og hurtig rute.
For hver gang man har gennemført et loop, kommer man retur til depotet, og her mangler absolut intet.
Jeg tog noget at drikke, hver gang jeg nåede depotet samt nogle vingummier og tygge på. Det var en god gang energi til næste runde.
Men som sagt så lå jeg på baghjul af de her to mandlige løbere, de to første runder. Og det gik rigtig godt, før jeg fik set mig om, var de første 10km klaret. Blev helt overrasket da mit ur begyndte at bimle. Har sat det til at gøre det, hver gang jeg har løbet 5km. En time var gået og de første 10km var klaret.
Tredje gang vi kom i depot, forlod jeg det før dem. Så løb den sidste runder alene, men det gjorde nu heller ikke noget. Var kommet ind i en god rytme og løb bare der ud af.
Da jeg nærmede mig depotet på sidste omgang, og fik kigget på mit ur, blev jeg noget overrasket, for tiden var næsten den samme som, da jeg løb Cross Island på Bornholm. Kunne næsten sætte ny pr på halv maraton.
Men også kun næsten, kom i mål i tiden 2:13:48.
Det gør så ikke noget at det ikke blev til en ny pr. Er bare glad for at løbet gik så godt som det gjorde. Følte mig frisk og med masser af energi, super dejligt.
Det er bestemt ikke sidste gang jeg løber der nede, for det er SÅ fedt et løb.
Samtidig er det her god træning, til mit mål for i år. Som er at løbe en hel maraton til HCA Maraton i Odense d.1 oktober 2017.
Det bliver SÅ godt 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar