tirsdag den 5. maj 2015

600km på en mdr - April.

Sammenlagt blev det til ca. 600km på cykel i april. Det er 150km mere end marts mdr.

Der er virkelig kommet fut i cyklen, dog er det hele ikke på racercyklen, men sammenlagt racercyklen, turcyklen og motionscyklen.

For tiden ser mit cykel skema sådan ud:

Tirsdag og torsdag står den på interval træning i motionscenter. Det er hårdt, men godt.
På motionscyklen bliver det til 25 - 30km interval træning, med skiftevis "bakker og lige vej". Det bruger jeg ca. 1 time på og ligger efterhånden på et lvl mellem 8 og 10, samt en hastighed/omdrejning på 80 - 90. Samt watt er oppe på 150 - 170. Det får sveden til at drive, men det er det hele værd.

Et hurtigt billed fra motionscyklen. Er ved at være "i mål" derfor belastning og omdrejning ikke er så høj.

Der ud over cykler jeg til og fra kursus hver dag, Det er ialt 21km, og hjemturen er mest op ad bakke. Så det giver også lidt til musklerne.

Onsdag bliver brugt til at cykle langt. For tiden har turen gået op forbi Skelby, hvor der er masser af bakker. Det giver godt at træne bakker også i stiv modvind.
For de sidste par gange, jeg har været ude og træne, har vinden virkelig været hård. At knokle på bakkerne ved Gisselfeld i stiv modvind, kan godt mærkes. Men når så snuden vendes hjemover og man får rygvind, ja så det fedt at ligge med 40km/t og ikke behøver at træde rundt.

Ellers cykler jeg når vejret tillader det.

Har det sidste stk tid forbedret mit gennemsnit fra 23km/t til 25km/t og cykler generelt længere på hver træningstur.

                                           Et lille hvil ved Rejnstrup og Susåen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar